#værærlig

Er du ærlig mot deg selv?
Eller bare følger du bølgen litt og håper på at noe skal ordne seg til det bedre rundt neste sving?

Selv er jeg skikkelig usikker på hvor jeg har vært, hvordan jeg har tenkt og ikke minst hvor styrkene mine egentlig ligger. Føler jeg må starte et sted.
Inspirasjonen fant jeg i en serie «The Bold Type» . Traff mange ganger på hva jeg tenker og føler.
Når en av hovedpersonene laget #værærlig i sin egen kampanje for å hjelpe seg selv tenkte jeg at dette er noe for meg.

Dette er faktisk noe jeg gjør mest for meg selv. At andre henger seg på er rått å se. Om det er 10 eller 1000 er ikke så farlig. Det handler om å skape noe som endrer tankegang og levemåte. Ikke de store men små tingene.

Jeg var happy mange ganger i dag. Men også lei og trøtt osv osv. er liksom ikke bare en følelse hele dagen. Det jeg merker er at jo mer ærlig jeg er mot meg selv om hva jeg faktisk føler og ikke hvordan jeg burde hatt det så er ting en smule lettere å akseptere.
Make sense??

Så dagen i dag har vært alt fra røde kinn etter endelig å ha klart å vaske her hjemme. Hatt litt energi til overs vite at for hver dag så nærmer vi oss svar og kanskje til og med mer ro..
Jobber med meg. Min tid og mitt.
Finner jeg alle svarene?
Nei langt ifra. Derimot finner jeg kjernen og hvordan jeg ønsker det skal ende. Noe å jobbe for.

Så #værærlig du også;)

Kjerring som sikkert aldri blir helt voksen. Klarer ikke drikke kaffe, oppleves for noen som ei som aldri kan holde kjeft men egentlig er et ålreit kvinnfolk. Livet er ikke for pyser men vi kan hjelpe de som trenger en hånd
Posts created 67

8 thoughts on “#værærlig

  1. Nå skal jeg være ærlig om noe bare du får vite: Jeg har nettopp spist opp de siste julekakene fra fryseren! Og fikk skikkelig dårlig samvittighet for at jeg sprakk… Skulle jo ikke ha noe med sukker i!!! Sorry, til meg selv.

    1. Å sprekke betyr ikke man har failet. Alle kan vi gjøre ting vi vet er dårlig for oss. Men hvorfor skal du ikke ha sukker? Alt handler lm balanse og ikke stenge ting helt ute med mindre man blir alvorlig syk av det❤️ Du er et menneske. Du lever. Leve er å gjøre ting du liker

      1. “Sprekke” var ordet jeg lette etter 😀 Jeg ser det ikke som noe nederlag å sprekke. Gjorde det før, men nå børster jeg det av meg og finner tilbake til gode rutiner igjen. Jeg unngår sukker fordi kroppen min ikke har godt av det, er mer i balanse uten 😉

        1. Den der kjenner jeg godt til;) Da er vi på samme veien. Digg når man tåler de sprekkene og kan gå videre. Men kroppen sier ifra den👍

    1. Det gjør det. Man kan holde sine ærlige meninger inne om dem vil såre eller skade. Ellers er det å lyve for seg selv eller andre ikke en bra måte å håndtere problemer på

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top